tisdag 14 oktober 2008

speedos

Smått roliga saker som hände förra veckan:

Jag var hos läkaren på måndagen och hon tyckte vi skulle göra en full blodanalys på mig + laktos och glutenprov, så i tisdags var jag på provtagningscentralen. Sitter och väntar och klockan tickar iväg. 9.30 ska jag ha ett möte på ams, så börjar bli lite stressad. På vägen till ams hade jag också tänkt hinna äta frukost. Hur som kommer jag in och hon ska börja ta blod. Hon fyller ÅTTA rör.. blir helt yr eftersom anledningen till att jag ska göra dessa prov är att jag är helt matt i kroppen jämt. Har dessutom inte ätit något sedan middagen dagen innan och det gör väl inte saken bättre.

Kutar ut och är helt yr men halvspringer in till stan igen för att hinna till mötet. Väl inne möter jag en av dom som har hand om kursen och hon säger att jag ska boka en ny tid nästa vecka istället. Då börjar jag lipa. Haha! Inte lite heller! Det bara sprutar för jag är så svimfärdig och känns som kroppen ska gå sönder överallt. Sitter ner där en stund innan jag börjar kravla mig ut i jakt på en taxi men hittar fan inte var dom brukar stå, så ringer Dani och han skäller på mig för jag tänkte ta en taxi stället för att ringa honom, så han slänger sig i bilen och åker från jobbet och hämtar mig, drar in mig i lägenheten, bäddar ner mig och ligger och pussar på mig i nån timme innan han åker tillbaka till jobbet. Bästa killen har man haffat iaf.. ;)

Idag har jag iaf varit på det där mötet. Och jag grät inte ett dugg! ;p Käkade lunch med Dani och Kim och så ringde Martin och berättade att Chrille hade fått soppatorsk på motorvägen, och medan han gick vid sidan av vägen åkte det förbi en långtradare som tappade en stor glasruta (?!) som landar bredvid honom, och han får glassplitter över benet, varav ett sår är 10 cm DJUPT.

Sen har jag fått veta lite sjuka grejer om andra saker som inte bör skrivas här..

Idag har jag också jobbat lite. Allt som finns på jobbet tänker jag på om det skulle behövas i nya lägenheten.. hahaha.. tur att börsen är på g uppåt så det kanske händer nåt snart.

Nu ska jag hoppa i bingen.. imorgon blir det plugga och fixa lite mail som ska iväg. Sen väntar jag ett (eventuellt) spännande samtal.

guten nacht

Inga kommentarer: