onsdag 24 september 2008

like mace in your face

Jag kan ju ta på mig uppgiften att berätta om hur jag och boobie lärde känna varandra.
Vi hamnade i samma klass i gymnasiet och jag var LIVRÄDD för henne (och hon har påstått att hon var rädd för mig) men nångång på skolgympan när båda vi skolkade och skulle till kvantum för att hämta en stämplad pappersbit för att visa att vi hade promenerat (vi åkte buss såklart, som de rebeller vi var) bestämdes det att vi skulle dricka marinella den kommande helgen. Sagt och gjort och där grundade vi en lång och fin vänskap (froda var även hon med och lovikavantar blir aldrig detsamma efter den kvällen). Vi hade även ett band där i ettan ihop med vår vän och klasskompis Morfin, Her Lordship Heroin(e) hette vi och våran hitlåt hette bajsbarn. Sen blev det inre konflikter och bandet lades ner ungefär lika snabbt.
En annan fin sak boobie gjorde för mig var på skolavslutningen första året på gymnasiet, när hon + en tjej till kom springande med en hel herrgårmanskylt (med stolpe och cementklump) för att spöa skiten ur en av mina gamla mobbare från grundskolan.
Trist att dom aldrig hittade henne.

Jag vet inte riktigt syftet med den här bloggen, den är väl egentligen mest till för oss själva eftersom vi nu är skilda åt i varsitt fiendeland (sthlm och gbg) och vill hålla oss uppdaterade i vad som händer i våra liv (eller jag inbillar mig det iallafall).

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var Grosie som hjälpte till att bära Herr Gårman.. ;p