söndag 28 september 2008

Our happiest days slowly began to turn into dust

Haft en skön och slapp söndag idag. Vaknade ganska sent och var helt sjukt trött, och blev utmobbad vid frukostbordet av sambosarna som varit uppe sen halv sju och städat, promenerat och donat.
Efter frukosten åkte vi till Ica Focus. I <3 Ica Focus! Lika stort som Ica Maxi, men med lyxmatvaror (och vanliga), helt sjukt ställe men jävligt roligt att handla på (och dyrt).
Åkte hem och åt, funderade på om jag skulle lösa in mig på bok&biblioteksmässan, men insåg att jag skulle göra av med så mycket pengar på böckerna där inne, så jag beslutade mig för att stanna hemma och nördsortera min bokhylla istället, så nu är mina böcker sorterade efter färg (mycket snyggt vill jag lova!) så nu ser det ut som en regnbåge (nästan) i bokhyllan.
Sen fick jag spatt och drog ut och sprang en runda i löpspåret (som förövrigt ligger i botaniska trädgården, mycket lyxigt kan jag påpeka, däremot är det inte lika bra som motionsspåret i bergsjön där jag bodde förut, dödsmördarbackar överallt!)
Iallafall, döm till min förvåning när jag lyckades springa dubbelt så långt som sist! heja heja vad nöjd jag blev, speciellt eftersom jag inte sprungit eller tränat på en månad pga ihärdig förkylning så jag var beredd på att min kondis skulle va i botten, och så var den bättre än innan.
Så imorgon är jag redo för att komma tillbaka till thaiboxningsträningen, speciellt nu när jag införskaffat handskar också.
Nu ska jag chilla, prata lite med V som är i USA, och F som inte är lika långt bort, även om det känns så.

Inga kommentarer: