torsdag 2 oktober 2008

MEN HALLÅ?

fick värsta rycket.. allt såg bara knäppt ut här inne och tänkte, VAD HAR HON GJORT, men så kom jag på att jag ju har lagt till lite applications i mozilla. och det är ju bra. asbra faktiskt. först detta som blockar scripts på sidor. så kan man välja om man vill tillåta hela sidan, bara från en viss källa (TYP BLONDINBELLA.SE men inte hennes reklambanners), eller bara vissa typ klipp och bilder, för evigt eller bara denna gång. smått drygt första gången man ska in på alla sidor igen men säkert asbra egentligen.

sen har jag fixat världens BÄSTA. Jag RSSar typ alla bloggar som finns, och det här tillägget gör attman kan klicka upp en ruta till vänster, som uppdateras varje halvtimme eller nåt. så ser man alla nya inlägg, och vem det är från då. dessutom så kommer det upp en notification i hörnet om hur många nya feeds det är. i love.

idag har jag sprungit till skolan med ett intyg. hela den här historien med intyget är ju skrattretande. jag ska skriva en prövning, i ett labbämne. skitbra. går dit och anmäler mig, betalar osv. men behöver intyg om att jag redan har gjort labbarna men behöver göra tentan. detta var i måndags. dessa papper skulle vara inne på tisdagen, men hon sa att det va ok om det var någon dag sent. ringer till uppsala, inget svar. mailar. inget svar. ringer som en gris flera gånger i flera dagar.. till i morse. äntligen svarar någon! säger att jag mailat om ett intyg, och på en gång säger hon att dom har skickat det och att det borde komma fram idag. fel å svara på mailet och säga att det är ordnat, då jag skrev att det var brådskande och att jag blev stressad.

jaja, som att det inte var nog. skulle gå till komvux med detta intyg. var där strax innan ett eftersom deras lunch slutar då. självklart står det en lapp om att dom har stängt till 14 idag för de ska ha personalmöte. just my luck. som tur är kommer vaktmästaren och räddar mig genom att gå in och lämna mitt intyg. när jag kommer hem har jag fått mail från henne att hon fått intyget. phew.

Denna vaktmästare är lite underlig. Han är väldigt social och sådär, jättetrevlig man, men lite obehagligt social sådär. När jag gick där hejjade jag på honom i korridoren, hejhej, allt bra eller, bra, hej. Till en dag. Jag och D var på maxi för att handla, när jag helt plötsligt nästan blir påhoppad av denne man, som börjar babbla som sjutton. han tycker bland annat att jag borde börja jobba på komvux, det vore ju så kul! ja, eller hur.

Till slut lyckades vi fly.

Nu ska jag snart kolla på desperate housewives, sen ska vi ut till ki och där ska vi tömma ett hus på prylar, för det är några som ska flytta in imorgon. kulkul. hoppas vi får veta nåt annat också ;p

det här blev typ en bok. hejdå.

Inga kommentarer: